کدام یک از شخصیت های اصلی «مردگان متحرک» در پایان این فصل، سریال را ترک خواهد کرد؟

 قسمت دوم از فصل هشتم سریال پرطرفدار «مردگان متحرک» دیروز پخش شد. گروه شخصیت های اصلی موسوم به «دار و دسته ریک» در طول صد قسمت گذشته، طی جدال با زامبی ها و افراد سودجو، وقایع عجیبی مانند مرگ های خشن و خیانت های غیرقابل باور را پشت سر گذاشته اند که باعث شده  است شخصیت های شان دستخوش تغییرات مهمی شود؛ تغییراتی که نقاط عطف زیادی را در این مجموعه رقم زده و برخی را محبوب یا منفور کرده است. این روند درباره حیات شخصیت ها هم وجود داشته است و در این هشت سالی که از آغاز «مردگان متحرک» می گذرد،... تعدادی از شخصیت های محبوب و اصلی مانند «گلن»، کشته شده اند. امروز به روند دگرگونی مهم ترین شخصیت های زنده این مجموعه و احتمال حذفشان در فصل جدید می پردازیم.
ریک گرایمز
 شخصیت ابتدایی: نقش اول داستان «مردگان متحرک»، به عنوان رهبر مقتدر با وظایف سنگین، در اوایل یک لیدر کاملا اخلاقی بود که از قتل پرهیز می کرد و سعی داشت همه را نجات دهد؛ حتی به قیمت خطر کردن خودش و افرادش. ریک در فصل دوم به یارانش گفت که اگر «هرشل» به آن ها اجازه سکونت در مزرعه اش را ندهد، مجبورند آن جا را ترک کنند. او در این راه، هیچ گاه خود را مجاز برای انجام جنایت نمی دید.
دگرگونی تدریجی: با این حال ریک به مرور تغییر کرد. کم کم تصمیم گرفت که گاهی برای جلوگیری از یک اتفاق وحشتناک تر، عده ای را قربانی کند. او در اولین اتفاق، صمیمی ترین دوست اش یعنی «شین» را به قتل رساند؛ کسی که دنیای بی رحم، او را به فردی شیطان صفت تبدیل کرده بود. دیگر اتفاقی که ریک را تا مرز جنون پیش برد، مرگ همسرش «لوری» در فصل سوم بود. در فصل پنجم، در موقعیتی مشابه با مزرعه «هرشل»، در کمال تعجب به همراهانش گفت که اگر به آن ها اجازه سکونت در «الکساندریا» را ندهند، اهالی آن جا را می کشد و مقرشان را تصرف می کند! اما مهم ترین حادثه ای که باعث شد بفهمیم دیگر با آن ریک سابق طرف نیستیم، تصمیم اش برای حمله به پایگاه افراد «نیگان» و قتل عام افراد او در فصل ششم بود. در ابتدای فصل هفتم نیز اقدامات «نیگان» آتش خشم و انتقام را در وجود «ریک» برافروخت.
احتمال حذف: در تیزر رسمی فصل هشتم «مردگان متحرک» و فلش فورواردهای قسمت اول، تصویری از ریک با ریش بلند خاکستری و چشمانی سرخ منتشر شد که به نقطه ای در دوردست خیره شده بود. این تصویر باعث شد برخی فکر کنند هشت فصل حضور پررنگ در سریال، احتمالا اندرو لینکلن را خسته کرده و او تصمیم دارد سریال را ترک کند. با این حال بعید است که عوامل سریال بخواهند با حذف شخصیت اصلی داستان، این ریسک را بپذیرند که دست خودشان را خالی کنند؛ به خصوص پس از حذف «گلن» که با واکنش های منفی هم روبه رو شد.
دریل
 شخصیت ابتدایی: جوان بی اعصاب، خودخواه و بی ادب اوایل فصل اول که به خاطر رها کردن برادرش روی یک پشت بام با دست بسته، حسابی از دست ریک و افراد گروه شاکی بود؛ سرراست ترین توصیف از اولین برخوردمان با دریل این است که در آن زمان کسی دوست اش نداشت.
دگرگونی تدریجی: دریل به مرور در خدمت به گروهش ذوب شد و پس از کشته شدن «شین»، دومین شخصیت مهم سریال شد. مرد بامرام، مهربان و کاربلد داستان، با آن کمان جالب، چند فصلی است که مهم ترین نقطه اتکای گروه و حضورش قوت قلب بینندگان است. احتمالا مهم ترین دلیل تغییر شخصیت دریل، حضور «کرول» و اتفاقی بود که برای دخترش افتاد. مدتی بعد از مرگ «سوفیا» که گروه به تیم های کوچک تر تجزیه شده بود، سرنوشت دریل هم این بود که با دختر نوجوانی به نام «بث» همراه شود. قسمت هایی را که به ارتباط این دو شخصیت متضاد می پرداخت، اکثر بینندگان جزو بهترین اپیزودهای شخصیت پردازی در کل سریال دانسته اند. این همراهی منجر به تغییرات مهمی در شخصیت دریل شد و در نهایت، سکانسی که او جنازه بث را روی دست گرفت و از بیمارستان بیرون آمد، یکی از تراژیک ترین بخش های سریال لقب گرفت.
احتمال حذف: مردن دریل دقیقا همان اتفاقی است که می تواند اشک میلیون ها بیننده را دربیاورد. مرد سرخ پوست، به مرور و در فصول اخیر با پیشی گرفتن از ریک، به دوست داشتنی ترین شخصیت قصه تبدیل شده و کار به جایی رسیده است که گروهی از بینندگان شبکه AMC تهدید کرده اند که اگر دریل بمیرد، اشتراک کابلی خود را قطع خواهند کرد! کشته شدن دریل اگرچه ارزش و تاثیر تراژیک عجیبی خواهد داشت، ولی بعید است مسئولان شبکه، ریسک این اتفاق را بپذیرند.


مگی
 شخصیت ابتدایی: دختر جوان کشاورز در فصل دوم «مردگان متحرک» را احتمالا باید صبورترین شخصیت سریال بدانیم که در طول حدود شش فصل حضورش در داستان، خم به ابرو نیاورد و تبدیل به یکی از وزنه های گروه شد. مگی که از فصل دوم وارد قصه شد، اوایل دختری احساساتی با شرارت های مختص به سن خودش بود که خیلی زود با پسر شرقی داستان یعنی گلن ازدواج کرد. مگی در اولین سکانس های حضورش، به نظر می رسید چندان علاقه ای هم به گروه ریک ندارد و ترجیح می داد آن ها هرچه زودتر مزرعه پدری اش را ترک کنند.
دگرگونی تدریجی: مگی در طول سریال تقریبا هر کسی را که دوست می داشت، از دست داد. او را زمانی شناختیم که مادرش تبدیل به زامبی شده بود. زامبی ها کمی بعد، خواهر و برادرش را گاز گرفتند. «شین» دخل داماد خانواده را آورد. در فصل سه و در جنگ زندان، پدرش کشته شد. فصل بعدی و در جریان حادثه بیمارستان، خواهر نوجوانش را از دست داد و وقتی روی سر جنازه بث مشغول شیون بود، فکر کردیم مگی دیگر سرپا نخواهد شد. او اما باز هم برگشت تا در ابتدای فصل هفتم شاهد مرگ همسرش باشد. اما دختر مقاوم قصه، مشکلات را پشت سر گذاشت و کم نیاورد. نخستین قسمت از فصل هشتم، نشان داد که مگی حالا دیگر رهبر مقتدر یکی از بخش های متحد با گروه ریک است و مردم او را به مراتب بیشتر از «گرگوری» یعنی کسی که سال ها رهبرشان بوده، قبول دارند.
احتمال حذف: مرگ مگی هم از مواردی است که می تواند حسابی اشک بینندگان را دربیاورد. مخاطبان این سریال، پس از مصیبت هایی که بر سر این شخصیت آمده است، امیدوارند او تا زمان پیروزی و گرفتن انتقام همسرش، زنده بماند. مرگ این شخصیت ممکن است بینندگان سریال را از اجرای عدالت ناامید کند و باعث ریزش مخاطبان شود. اما از طرف دیگر احتمال مرگش قبل از زایمان، کم نیست؛ چرا که او باردار است و برخی معتقدند سریال توان پرورش دو کودک را به طور همزمان ندارد.
کـرول
 شخصیت ابتدایی: زن ترسو و ضعیفی بود که در فصل اول هدف ضرب و شتم شوهرش قرار می گرفت و صدایش درنمی آمد. در فصل اول او را زنی ضعیف و بی دست وپا و کاملا منفعل دیدیم اما کرول شخصیتی بود که بیشترین تغییرات را به خود دید.
دگرگونی تدریجی: اولین نشانه تغییرات شخصیت کرول در همان قسمت های ابتدایی رخ داد. سپس مرگ دخترش سوفیا احتمالا به عنوان به یادماندنی ترین میزانسن کل سریال، کرول را دگرگون کرد. او سپس کار با سلاح را یاد گرفت و به زنی قدرتمند و تاثیرگذار تبدیل شد که در فصل سوم به دلیل جلوگیری از شیوع یک بیماری، دو تن از بیماران بی گناه را کشت و جنازه شان را آتش زد. نقش کرول در فصل پنجم و ماجرای «ایستگاه»، پررنگ تر از همیشه شد و یک تنه تمام افراد گروه را نجات داد. در پرده ای از عجیب ترین تصمیمات کل سریال هم دلش راضی شد به این که یک دختر 10 ساله را با دیالوگ به یادماندنی «به گل ها نگاه کن!» بکشد.
احتمال حذف: حذف کرول به دو دلیل، محتمل ترین مرگ در فصل هشتم است. یکی این که او یک بار در اواخر فصل سوم توسط ریک از گروه اخراج شد و بینندگان حذف او را بیشتر از هر شخصیت دیگری تصور کرده اند؛ اما کرول حالا یکی از معمولی ترین افراد گروه است. دوم این که مرگ کرول علاوه بر آن که لطمه سنگین و جبران ناپذیری به روایت کلی قصه نمی زند، می تواند از نظررابطه عاطفی او با دریل، ظرفیت تراژیک بسیار زیادی داشته باشد و حسابی بینندگان را متاثر کند.
کـارل
 شخصیت ابتدایی: پسر نقش اول سریال را در فصل های اول و دوم به یاد بیاورید. پسربچه ای که از سر کنجکاوی به اطراف زامبی ها سرک می کشید و جان خودش را به خطر می انداخت. همان بچه ای که پدر و مادرش بر سر این موضوع اختلاف داشتند که آیا باید یک تفنگ در اختیارش قرار دهند تا بتواند از خودش دفاع کند یا نه؟
 دگرگونی تدریجی: بچه ها در شرایط عادی، معمولا با گذر از کودکی به نوجوانی، دچار تغییراتی می شوند که باورش حتی برای والدین شان هم دشوار است. حالا فرض کنید پسر کوچکی باشی و در این بلبشوی دیوانه وار قد بکشی و به نوجوانی برسی. کارل خیلی زود کار با اسلحه را یاد گرفت و این روزها دست راست پدرش محسوب می شود. اولین نشانه بزرگ شدن کارل را زمانی دیدیم که در اولین تیراندازی اش، شین را که تبدیل به زامبی شده بود، هدف گرفت. در برهه ای از فصل سوم و بر اثر تجربه های ناگوار، هر غریبه ای را بدون سوال و جواب می کشت! در فصل هفتم نیز برای کشتن نیگان، به مقر او رفت و چند نفر از افرادش را هم کشت؛ اما شانس آورد که بدمن قصه از کشتن اش منصرف شد.
احتمال حذف: پسر جان سخت قصه، با این که چندین بار تا آستانه مردن پیش رفته و حتی یک چشم اش را هم از دست داده، ولی همیشه جان سالم به در برده است. اگر به روند کلی سریال و فرار چندباره کارل از چنگال مرگ استناد کنیم، او از این فصل هم جان سالم به در خواهد برد. اما اگر به این فکر کنیم که انتشار تصویر آشفته ریک در تیرز فصل هشتم با آن چشمان اشکبار و خون آلود، احتمالا دلیل مهمی داشته، این دلیل به احتمال زیاد مرگ عزیزترین کس او یعنی پسرش است. حتی ممکن است نیگان برای منفورتر شدن، بخواهد بچه ای را قربانی کند.

دریافت
حجم: 934 کیلوبایت

به نقل از خراسان