اسکار تلویزیونی 2017 برندگان خود را شناخت

شصت و نهمین دوره مراسم تقدیر از بهترین تولیدات تلویزیونی، موسوم به جایزه «امی» در ساعات ابتدایی بامداد دوشنبه، در سالن «مایکروسافت» لس آنجلس با اجرای استیون کولبر برگزار شد. مراسم امی که به اسکار برنامه های تلویزیونی مشهور است، امسال در حالی برگزار شد که برخی معتقد بودند پیش بینی جوایزش از همیشه دشوارتر است. در مراسم امسال، شبکه استریم Netflix با شش و شبکه HBO با سه سریال، فعال ترین شبکه های برنامه ساز بودند و سریال های «دنیای غرب» و «شوی شنبه شب» نیز با نامزدی در 22 رشته، از بیشترین بخت برای کسب جایزه برخوردار بودند. در این دوره از مراسم امی، آثاری شرکت داده شدند که از اول ژوئن 2016 تا 31 می 2017 از شبکه های مختلف تلویزیونی پخش شده باشند و به همین دلیل سریال «بازی تاج و تخت»، مهم ترین غایب جشن بود. این سریال در دو دوره قبلی «امی» به ترتیب در 23 و 24 رشته نامزد شده و هر سال 12 جایزه را هم به خودش اختصاص داده بود ولی امسال به دلیل تأخیر پنج ماهه در پخش، شرکت نداشت و سال بعد به کورس رقابت باز خواهد گشت...

دست خالی نامزد های اصلی
«جوایز «امی» امسال به نامزد ها نرسید» . این جمله عجیب اما واقعی پس از مشخص شدن برندگان، مهم ترین سوال بینندگان مراسم بود و فرضیه غیرقابل پیش بینی بودن برندگان امسال را تأیید کرد. در حالی که فهرست مهم ترین آثار امسال را «دنیای غرب» و «شوی شنبه شب» با 22 و «دشمنی» و «چیز های عجیب» با 18 نامزدی تشکیل داده بودند، از این میان فقط «شوی شنبه شب» موفق به کسب جایزه شد و دست سه اثر دیگر از تندیس های بخش هنری یک شنبه شب کوتاه ماند. این اتفاق درباره «دنیای غرب» و شبکه HBO یک شکست تمام عیار محسوب می شود؛ چرا که اعلام شده بود این سریال قرار است جایگزین «بازی تاج وتخت»ی بشود که با مجموع 37 جایزه امی، رکورددار تاریخ این مراسم است.


پاتک جوانان به باسابقه ها
 در بخش بازیگری نقش اصلی مرد درام، در حالی که آنتونی هاپکینز بازیگر باسابقه سریال «دنیای غرب» و کوین اسپیسی بازیگر مجموعه «خانه پوشالی» از شانس زیادی برای کسب جایزه برخوردار بودند، استرلینگ براون، بازیگر رنگین پوست آمریکایی بود که برای بازی در مجموعه «این ما هستیم» جایزه را از آن خود کرد. براون سال گذشته هم برای بازی در «مردم علیه او جی سیمپسون» برنده امی شده بود و چهره شناخته شده ای به شمار می رفت. جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد کمدی هم برای بازی در «آتلانتا» به دونالد گلاور رسید. در بخش بهترین بازیگر مرد سریال کوتاه هم، ریز احمد بازیگر پاکستانی الاصل، در حالی که با حریف باسابقه و قدری به نام رابرت دنیرو برای بازی در «جادوگر دروغ ها» رقابت می کرد، موفق شد جایزه امی را برای بازی در «شبِ» از آن خود کند.
سابقه نیکول کیدمن و معجزه الیزابت ماس
 در بخش بازیگری نقش اصلی زن درام، در حالی که وایولا دیویس برای «چطور از قتل قسر در برویم» در بین نامزد ها حضور داشت و سابقه جایزه امی دو سال قبل برای همین سریال و اسکار سال گذشته برای فیلم «حصارها» را در کارنامه داشت، این الیزابت ماس بود که برای بازی تحسین برانگیزش در «سرگذشت یک ندیمه» امی را از آن خود کرد. جایزه بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی هم به نیکول کیدمن برای ایفای نقش در «دروغ های کوچک بزرگ» رسید. کیدمن از معدود بازیگران سینمایی بود که در امی شصت و نهم موفق به کسب جایزه شد. باقی سینمایی ها، رقابت را به بازیگران تلویزیونی واگذار کردند.
شب درخشان تازه وارد ها
 در حالی که بیشترین امید برای کسب جایزه به مجموعه هایی مانند «دنیای غرب»، «چیز های عجیب» و «شوی شنبه شب» معطوف شده بود، دو سریال نوظهور «سرگذشت یک ندیمه» و «دروغ های کوچک بزرگ» بودند که با فصل اول، درخشیدند و هرکدام پنج جایزه را در بخش هنری به خود اختصاص دادند. جالب این که هر دو سریال، علاوه بر این که برای بازیگران زن شان جایزه در پی داشتند، فیلم نامه هایی اقتباسی دارند و بر اساس دو رمان به همین نام ها جلوی دوربین رفته اند. از مهم ترین جوایز «سرگذشت یک ندیمه» می توان به بهترین کارگردانی برای رید مورانو و بهترین سریال درام اشاره کرد که در مجموع باعث شد نام شبکه تلویزیونی Hulu بر سر زبان ها بیفتد. «دروغ های کوچک بزرگ» هم در بخش سریال های کوتاه هر دو جایزه بازیگری مکمل زن و مرد را گرفت و بهترین سریال کوتاه نیز شناخته شد تا کمی از تلخی شکست شبکه HBO درمورد «دنیای غرب» کاسته شود.
کمدی های جالب توجه
 بخش مربوط به سریال های کمدی در سال های گذشته معمولاً توجه زیادی به خود جلب نمی کرد؛ اما امسال با حضور سریال «معاون رئیس جمهور» و «آتلانتا» این بخش موفق تر از هر سال بود. سریال کمدی «معاون رئیس جمهور» که سال گذشته هم موفق ظاهر شده بود، کیفیت خود را حفظ کرد و علاوه بر آن که جایزه بهترین سریال کمدی را از آن خود کرد، ششمین امی پیاپی بهترین بازیگر زن کمدی را هم برای جولیا لوییس-دریفوس به ارمغان آورد. دونالد گلاور نیز که مرد همه کاره سریال پرطرفدار شبکه FX یعنی «آتلانتا» بود، پاداش سختکوشی اش در مقام کارگردان، نویسنده و بازیگر این سریال را با کسب دو جایزه بازیگری و کارگردانی سریال کمدی از رأی دهندگان گرفت.

دریافت
حجم: 1.3 مگابایت

به نقل از خراسان