ادامه حواشی اکران «عصبانی نیستم!»

با وجودی که اکران «عصبانی نیستم!» موقتاً به تعویق افتاده، اما حواشی نمایش احتمالی این فیلم در سالن‌های سینما، همچنان ادامه دارد. «عصبانی نیستم!» یکی از خروجی‌های رسمی کمیته بازبینی فیلم‌های توقیفی بود که به همراه چهار فیلم دیگر، از میان 12 فیلم بازبینی‌شده، با شرط انجام اصلاحات مد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز اکران گرفتند. این کمیته شهریور ماه تشکیل شد و از آن زمان فیلم سینمایی «خانه دختر» به عنوان اولین فیلم، روی پرده سینما رفت و حتی به شبکه نمایش خانگی هم آمد. با این حال...، پرونده اکران دومین فیلم یعنی «عصبانی نیستم!» پیچیده شده است و تکلیف آن مشخص نیست. برخی اعتراضات به اکران این فیلم صورت گرفته و حالا هم به تازگی به خاطر ترافیک فیلم‌های روی پرده، اکران آن به تعویق افتاده است.
وعده معاون سازمان سینمایی برای اکران

پس از خبر تعویق رسمی اکران «عصبانی نیستم!» سه اظهارنظر متفاوت درباره این فیلم منتشر شده است. ابتدا دوشنبه عصر ابراهیم داروغه‌زاده معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی که با حفظ سمت، دبیر جشنواره فجر امسال هم هست، در توئیتی درباره این فیلم نوشت: «فیلم سینمایی «عصبانی نیستم!» دارای پروانه نمایش قانونی‌ است و با توجه به اصلاحات انجام‌شده، هیچ مشکلی برای اکران عمومی نداشته و ندارد و حتماً در زمان مناسب اکران خواهد شد.» او همچنین درباره مخالفت‌هایی که با این فیلم شده است، نوشت: «مخالفان فیلم نیز حتماً پس از نمایش عمومی، متوجه اشتباه در قضاوت زودهنگام‌شان خواهند شد.»

 

وزیر اسبق ارشاد: فیلم بدون مجوز ساخته شد

ساعتی پس از این اظهارنظر، گفت‌وگویی از همکار سابق او در وزارت ارشاد منتشر شد که خلاف این موضوع را ادعا می‌کرد. در دولت نهم، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و ابراهیم داروغه‌زاده مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویری، وابسته به وزارت ارشاد. صبح سه‌شنبه باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگویی از سیدمحمد حسینی منتشر کرد که در آن، درباره «عصبانی نیستم!» اظهارنظر متفاوتی انجام داده بود. او درباره نحوه دریافت مجوز برای ساخت این فیلم گفت: «ابتدا کار را ساختند و بعد دوستان ما به آن‌ها پیغام دادند، شما باید در نهایت مجوز بگیرید. طبق روال فیلمی که مجوز ندارد، نمی‌تواند اکران شود.» حسینی همچنین درباره اصلاحاتی که روی فیلم انجام گرفته هم صحبت کرد: «به تازگی هم بحثی به وجود آمده که ظاهراً اصلاحاتی در فیلم ایجاد شده، اما آیا این اصلاحات توانسته اشکالات عدیده این فیلم را که به نوعی علیه نظام، انقلاب و مسائل مختلف ساخته شده، رفع کند؟ احتمالاً تغییراتی در آن داده‌اند؛ باید ببینیم و بعد قضاوت کنیم.»

کارگردان: در هیچ اردوگاه سیاسی نیستم

دیروز همچنین رضا درمیشیان کارگردان فیلم پس از به تعویق افتادن نمایش فیلم، در توئیتی نوشت: «عصبانی نیستم! اما بی‌نهایت ناامید، غمگین، دلسرد، تنها، افسرده و تلخ هستم.» او که کارگردانی «لانتوری» و «بغض» را هم در کارنامه‌اش دارد، در بخش دیگری از این دلنوشته آورده است: «صدها بار بازبینی در شوراهای مختلف، دریافت پنج پروانه نمایش و سه بار ثبت تاریخ اکران در شورای صنفی، بالا و پایین رفتن‌های مختلف و... من به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «عصبانی نیستم!» به هیچ عنوان از اکران انصراف نداده‌ام و تمامی نقل‌قول‌هایی را که می‌شود تکذیب می‌کنم و همچنان پیگیر نمایش این فیلم هستم.» درمیشیان در پایان، دلیل مشکلات نمایش فیلمش را در سینما، این گونه بیان کرد: «عصبانی نیستم! هرچند فیلمم به راحتی ذبح و قربانی می‌شود، چون سازنده‌اش در هیچ اردوگاه سیاسی‌ای نیست و هیچ پشتوانه‌ای ندارد.»

دریافت
حجم: 513 کیلوبایت

 

به نقل از خراسان