5 فیلم در سال 2017 توانستند به فهرست 250 فیلم برترimdh اضافه شوند

اگر اهل فیلم و سینما باشید، حتماً با وبسایت IMDB آشنا هستید؛ بانک اطلاعاتی آنلاین فیلم ها که به راهنمای خوبی برای علاقه مندان هنر هفتم تبدیل شده تا فیلم های مورد علاقه شان را بیابند. آی ام دی بی که روزانه بیش از صد میلیون بازدیدکننده دارد و جزو پنجاه سایت پرمخاطب جهان محسوب می شود، بر اساس نظرات کاربران به فیلم ها امتیاز می دهد و آن ها را به صورت آنلاین رتبه بندی می کند. در سال 2017 هم فهرست 250 فیلم برتر این سایت...، پنج مهمان تازه وارد داشت که مورد علاقه مخاطبان بوده اند و به جمع برترین ها راه یافته اند؛ چهار بلاک باستر پرفروش و یک انیمیشن قدرتمند. با ما همراه باشید:

ثور: راگناروک

نمره مخاطبان:8.1

درباره اثر: محصول جدید شرکت «مارول» هم مانند اکثر فیلم های ابرقهرمانی، مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته. «ثور: راگناروک» که دنباله ای بر دو فیلم «ثور» (2011) و «ثور: دنیای تاریک» (2013) است، دو شخصیت ابرقهرمان، یعنی ثور و هالک را در جهانی فانتزی و خیالی و در فضایی جذاب به تصویر می کشد. مطابق انتظار، داستان فیلم حول شخصیت ثور رخ می دهد که به کمک هالک، باید از یک سلسه مانع عبور کرده و مبارزات مختلفی را با پیروزی پشت سر بگذارد تا جهان را از نابودی به دست شخصیت شروری به نام «هلا» نجات دهد.

 

برگ برنده: از ترکیب خوب و جاافتاده بازیگران فیلم هم که بگذریم، «ثور: راگناروک» به طور کلی یک بلاک باستر کامل است که همه چیز دارد؛ از هیجان ها و جذابیت های بصری سبک «مدمکس» گرفته تا مبارزات «گلادیاتور» وار، و حتی طنز خاصی در این گونه که قبلا نمونه اش را در «مرد عنکبوتی» دیده بودیم. دیگر ویژگی جالب این فیلم ارائه یک چهره متفاوت و جدید از دو ابرقهرمان جاافتاده، یعنی ثور و هالک است؛ به گونه ای که انگار آن ها هم مانند آدم های عادی با گذشت زمان تغییراتی کرده و باتجربه تر شده اند. پرورش شخصیت ابرقهرمانی زن هم خودش یک نکته بسیار جذاب است که با بازی سطح بالای کیت بلانشت همراه شده و ضدقهرمانی را خلق کرده که نمونه اش را قبلا کمتر دیده بودیم.

لوگان

نمره مخاطبان:8.1

درباره اثر: «لوگان» متفاوت ترین فیلم ابرقهرمانی است که در سال های اخیر ساخته شده و داستان «ولورین» ابرقهرمان اصلی مردان ایکس را روایت می کند که حالا سال ها از ماجراهایش گذشته و در دوران بازنشستگی به سر می برد. او که برخی از قدرت هایش را از دست داده، در انزوا زندگی می کند و از طریق مسافرکشی روزگار می گذراند تا این که به یک جهش یافته نوجوان برخورد می کند. «لوگان» اولین فیلم مجموعه 17 فیلمی مردان ایکس است که به دلیل خشونت بالا، درجه R دریافت کرده و فقط برای سنین بالای 17 سال مجاز است؛ به همین دلیل پیش بینی می شد «لوگان» به عنوان یک فیلم ابرقهرمانی که معمولاً مخاطبان نوجوان را به سالن می کشد، در اکران موفق عمل نکند اما در باکس آفیس با 618 میلیون دلار، فروش موفقی داشت.

برگ برنده: نگاه انسانی و رئال «لوگان» به ابرقهرمان فیلم، تقریباً مشابه روایتی است که کریستوفر نولان در سه گانه «شوالیه تاریکی» از بتمن ارائه داده بود. به دلیل همین نگاه متفاوت و نسبتاً تلخ فیلم، با وجودی که معمولاً فیلم های ابرقهرمانی با استقبال منتقدان مواجه نمی شوند، اما منتقدان بسیاری «لوگان» را یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ دانسته اند. فیلم همچنین آخرین نقش آفرینی هیو جکمن در نقش «ولورین» هم هست که خود به جذابیت های اثر می افزاید.

دانکرک

نمره مخاطبان:8.1

درباره اثر: دهمین و جدیدترین ساخته کریستوفر نولان برای اولین بار در کارنامه این کارگردان شهیر، روایت گر یک داستان واقعی است و به تخلیه نیروهای بریتانیا، فرانسه و بلژیک از شهر دانکرک در جنگ جهانی دوم می پردازد. این فیلم 106 دقیقه ای که کوتاه ترین اثر کارنامه نولان هم محسوب می شود، داستان نجات بیش از 335 هزار سرباز از محاصره ارتش آلمان را از سه زاویه دریا، زمین و آسمان روایت می کند. علاوه بر بازی کوتاه اما تاثیرگذار تام هاردی، بازیگران جوان تر این فیلم مانند نیون وایتهد و تام گلین-کارنی هم خوش درخشیده اند، اما نقطه قوت اصلی «دانکرک» بازی هایش نیست.

برگ برنده: موضوع «دانکرک» یکی از مهم ترین نقاط قوت این فیلم است؛ اما نه به این دلیل که یک حادثه تاریخی را به تصویر می کشد، بلکه از نظر تمرکز کارگردان روی مفهوم صلح. «دانکرک» از دل جنگ خونین جهانی، به صلح طلبی پل می زند و شخصیت «داسون» با بازی مارک رایلنس، عهده دار انتقال ایده محوری کارگردان به مخاطب است. فرم کلی فیلم و کیفیت بالای تولید از فیلم برداری و کارگردانی و موسیقی عالی هانس زیمر گرفته تا طراحی هنری صحنه ها از نظر تاریخی به واقعی ترین شکل ممکن، باعث شده «دانکرک»، هفتمین فیلم نولان از مجموع ده اثر او باشد که در میان 250 فیلم برتر آی ام دی بی قرار می گیرند. «دانکرک» با این که بسیار کم دیالوگ است، تعلیق و موقعیت های دراماتیک بسیار جذابی هم دارد و مخاطب را میخکوب می کند.

بلید رانر 2049

نمره مخاطبان:8.3

درباره اثر: نسخه قدیمی «بلید رانر» را ریدلی اسکات در سال 1982 ساخته بود که در آن هریسون فورد بازی خوبی ارائه کرده بود. سی وپنج سال بعد، این بار دنی ویلنوو باز هم به سراغ فورد رفت تا «بلید رانر 2049» را به عنوان دنباله اثر قبلی بسازد. او با اضافه کردن رایان گاسلینگ که سال گذشته با «لالا لند» نامزد اسکار شده بود و رابین رایت که در سال های اخیر با سریال «خانه پوشالی» خوش درخشیده بود، در کنار یک تیم حرفه ای در تولید، اثری ساخته که نه تنها خاطرات خوش مردم از نسخه قبلی را خراب نکرد، بلکه با فروش خوب در گیشه همراه شد و منتقدان هم آن را به مراتب بهتر از نسخه قبلی دانستند. این اثر داستان یک مأمور ویژه را روایت می کند که قصد دارد از رازی پنهان سردربیاورد و در این راه با حوادث عجیبی در جهان فانتزی فیلم مواجه می شود.

برگ برنده: علاوه بر بازی های روان و جلوه های ویژه بصری سطح بالا، استفاده خوب و حرفه ای ویلنوو از ابزارهای فنی، یکی از نقاط قوت فیلم به شمار می رود؛ به طوری که محتوای قصه، تحت تأثیر جلوه های ویژه و تصاویر خوش آب ورنگ قرار نمی گیرد. همچنین فضای افسرده و رنگ آمیزی مه آلود و خاصی که از شهر لس آنجلس به تصویر کشیده می شود، کمک شایانی به داستان می کند. قصه هم جذابیت های تحسین برانگیزی دارد و «بلید رانر 2049» را می توانیم یک فیلم انسانی بدانیم که با استفاده درست از نسخه قبلی، ابرقهرمان ها را به چالش می کشد. تقابل انسان ها با روبات یا ریپلکنت ها هم یکی دیگر از مواردی است که مخاطب را با فیلم همراه می کند.

کوکو

نمره مخاطبان:8.5

درباره اثر: لااقل با متر و معیار آی ام دی بی، محبوب ترین فیلم سال 2017 یک انیمیشن سه بعدی محصول کمپانی پیکسار با همکاری دیزنی است که اثری موزیکال و مفرح برای همه گروه های سنی محسوب می شود. کارگردان «داستان اسباب بازی 3» این بار داستان پسر 12 ساله ای به نام میگوئل را روایت می کند که عاشق موسیقی است، اما خانواده اش نوازندگی را ممنوع کرده اند. پسرک خسته و ناراحت سر قبر الگویش در نوازندگی رفته، اما با نواختن گیتاری جادویی ناگهان به دنیای عجیب سرزمین مردگان گام می گذارد و ماجراهای جذابی را تجربه می کند. «کوکو» که با فروشی 43 میلیون دلاری پرفروش ترین فیلم تاریخ مکزیک شد، بسیار تحت تاثیر فرهنگ و سنت های این کشور ساخته شده و علاوه بر قاره آمریکا، در دیگر نقاط دنیا نیز به فروش بسیار خوبی دست یافته است.

برگ برنده: «کوکو» سبک زندگی غلط برخی نوجوانان و والدین شان را به چالش می کشد و اثری آموزنده محسوب می شود. فیلم از یک طرف به سختگیری برخی خانواده ها در برخورد با علایق فرزندان شان طعنه می زند و از سوی دیگر سلبریتی پروری و اسطوره سازی رایج در میان نسل جوان و نوجوان را مورد انتقاد قرار می دهد. این پویانمایی جذاب از نظر رنگ آمیزی و طراحی شخصیت ها هم نوآوری های ویژه ای دارد و با ریتم بسیار خوب، بیننده را میخکوب می کند. «کوکو» پر از خلاقیت های شیرین و شاد است و مخاطبش از تماشای ابداعات بامزه سازندگان، حسابی سر ذوق می آید.

دریافت
حجم: 828 کیلوبایت


به نقل از خراسان