پیش بینی های رسانه های معتبر هالیوود از شانس های اسکار 2018

نودمین دوره مراسم اسکار، در ساعات ابتدایی بامداد فردا، با معرفی برنده‌ها برگزار می‌شود و به فصل جوایز سینمایی،  پایان خواهد داد. با اعلام نامزدهای بخش‌های مختلف، رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایشان را آغاز کردند و حالا که فیلم‌ها دیده شده‌اند، می‌توان راحت‌تر برندگان را پیش‌بینی کرد. در این مطلب بر اساس مهم‌ترین پیش‌بینی‌های رسانه‌های معتبری مانند نیویورک تایمز، ورایتی، ایندی‌وایر، نیویورکر، ددلاین، گاردین و ونیتی‌فر، نگاهی خواهیم داشت به مهم‌ترین شانس‌های جوایز اصلی اسکار 2018...

 

کارگردانی
 برنده می‌شود: گیرمو دل‌تورو برای «شکل آب»
با توجه به درو کردن جوایز مختلف کارگردانی از جمله گلدن‌گلوب، بفتا و جایزه انجمن کارگردانان آمریکا توسط دل‌تورو، تقریباً پرونده این مجسمه باارزش بسته شده است. همچنین بد نیست بدانید که در سه دوره از چهار دوره اخیر اسکار، جایزه بهترین کارگردانی به یک فیلم‌ساز متولد مکزیک رسیده (2 بار ایناریتو و یک بار کوارون) و کارگردان «شکل آب» هم مکزیکی است. از سوی دیگر آکادمی طی سال‌های اخیر به کارگردانان فیلم‌های فانتزی علاقه‌منده بوده و موفقیت سال گذشته فیلم فانتزی «لالالند» در بخش کارگردانی، شانس دل‌تورو را هم برای فیلم فانتزی عاشقانه‌اش افزایش می‌دهد.
می‌تواند برنده شود: کریستوفر نولان برای «دانکرک»
اگر کسی بتواند با دل‌تورو رقابت کند، قطعاً کارگردان نام‌آشنای «دانکرک» خواهد بود. نولان که با وجود سال‌ها فیلم‌سازی سطح بالا، تقریباً همیشه توسط آکادمی اسکار نادیده گرفته شده بود، امسال بالاخره برای این فیلم نامزد اسکار بهترین کارگردانی شده و ممکن است اعضا بخواهند برای این اثر تاریخی، به نوعی از نولان برای سال‌های قبل هم دلجویی کنند.
نقش اصلی مرد
 برنده می‌شود: گری اولدمن برای «تاریک‌ترین ساعت»
بازیگر کهنه‌کار نقش وینستون چرچیل، امسال از یک طرف با دو بازیگر جوان (دنیل کالویا برای «برو بیرون» و تیموتی شلمی برای «مرا به نام خودت صدا بزن») رقابت می‌کند که نسبت به هردوی آن‌ها پخته‌تر است و از سوی دیگر دو بازیگر باسابقه برنده اسکار، یعنی دنزل واشنگتن برای «آقای رومن جی.اسرائیل» و دنیل دی‌لوییس برای «رشته خیال»، را رقیب خود می‌بیند که بازی‌های شان کمتر از اولدمن مورد توجه قرار گرفته است. اجرای عالی یک نقش تاریخی به رغم گریم بسیار سنگین، باعث شد تا اولدمن در فصل جوایز حسابی بدرخشد و گلدن گلوب، بفتا، جایزه انجمن بازیگران و جایزه انجمن منتقدان را به خودش اختصاص دهد. به این ترتیب اسکار آقای چرچیل تقریباً قطعی است.
می‌تواند برنده شود: تیموتی شلمی برای «مرا به نام خودت صدا بزن»
جوان گمنامی که در نقشی متفاوت برای فیلم «مرا به نام خودت صدا بزن» حسابی مورد توجه منتقدان قرار گرفت و نشان داد آینده درخشانی در انتظارش است،اما سن پایینش و قانون نانوشته آکادمی که معمولاً جوایز بازیگری اصلی به بازیگران میان سال تعلق می‌گیرد، شانس او را برای اسکار بسیار کم می‌کند. جالب است بدانید که جوان‌ترین مرد برنده اسکار نقش اصلی، هفت سال از شلمی مسن‌تر بوده است!
بازیگر نقش اصلی زن
 برنده می‌شود: فرانسیس مک‌درموند برای «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری»
گلدن گلوب، بفتا، جایزه انجمن بازیگران و جایزه انجمن منتقدان، در کنار نقشی آکنده از خشم و اندوه و اجرای بی‌نظیرش در قامت مادری که داغدار دختر نوجوانش است، مک‌درموند را به شانس اصلی این بخش تبدیل می‌کند.


می‎تواند برنده شود: سیرشا رونان برای «لیدی برد»
اکثر رسانه‌ها امسال از قوی‌تر بودن بازی بازیگران زن نسبت به مردان سخن گفتند و همین موضوع باعث شده احتمال غافلگیری در بخش بازیگری زن زیاد باشد. سیرشا رونان تا همین 23 سالگی، سه بار نامزد اسکار شد و این بار نیز برای برنده شدن، رقیب قدری دارد. همچنین از نقش جذاب و بی‌دیالوگ سالی هاوکینز در «شکل آب» نیز نباید غافل شد.
بازیگر نقش مکمل مرد
 برنده می‌شود: سم راکول برای «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری»
شانس اصلی این اسکار به سم راکول، پلیس لاابالی و کثیف «سه بیلبورد...» اختصاص دارد که نقش فاسد و عقده‌ای‌اش را به خوبی ایفا کرد. چنین نقشی در جامعه آمریکا نیز محبوب است و امروز دیگر کسی مایل به دیدن پلیس‌های قهرمان و وظیفه‌شناس تک‌بعدی نیست.
می‌تواند برنده شود: ویلم دفو برای «پروژه فلوریدا»
ویلم دفو را عموماً با حضور در نقش ضدقهرمان در سری «مرد عنکبوتی» می‌شناسیم. دفو امسال در بخش غیرانگلیسی‌زبان هم با «بی‌عشق» حضور دارد. اما بازی جذابش در «پروژه فلوریدا» که به یک شوی تک‌نفره شبیه است، احتمالاً درخشان‌ترین بازی دوران حرفه‌ای او خواهد بود و همین امر ممکن است باعث شود رأی‌دهندگان آکادمی بخواهند از این بازیگر با مجسمه اسکار تجلیل کنند.
بازیگر مکمل زن
 برنده می‌شود: آلیسون جنی برای «من، تونیا»
 «من، تونیا» دیگر اثر زنانه امسال است که بازی آلیسون جنی با آن طراحی متفاوتش، به شدت مورد توجه مردم و منتقدان قرار گرفت و علاوه بر گلدن گلوب، جوایز انجمن منتقدان، انجمن بازیگران و بفتا را نیز برای او به ارمغان آورد و اکنون شانسش برای اسکار را هم بسیار زیاد کرده است.
می‌تواند برنده شود: لوری متکالف برای «لیدی برد»
بازی استاندارد متکالف هم می‌تواند یکی از مواردی باشد که برای قدردانی از پرداختن «لیدی برد» به موضوع و فضای زنانه، اسکار را برای این بازیگر به ارمغان آورد.
فیلم نامه اصلی
 برنده می‌شود: مارتین مک‌دونا برای «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری»
او اصلاً یک فیلم نامه‌نویس حرفه‌ای است و فیلم نامه یکدست و بی‌اشتباهش با آن موقعیت‌های دراماتیک ویژه، با تجلیل منتقدان مواجه شده است. نامه‌های فیلم هم به نوعی چیره‌دستی مک‌دونا را به رخ می‌کشد تا او شانس اول فیلم نامه اصلی امسال باشد.
می‌تواند برنده شود: جردن پیل برای «برو بیرون»
برای این‌که فیلم کم‌خرج و تحسین‌شده «برو بیرون» در فهرست نهایی جوایز امسال دستش خالی نماند، بعید نیست که اسکار فیلم نامه به پیل تعلق بگیرد.
فیلم نامه اقتباسی
 برنده می‌شود: جیمز ایوری برای «مرا با نام خودت صدا بزن»
علاقه اعضای آکادمی به فیلم‌هایی که به نوعی موضوعشان همجنس‌گرایی باشد، بر کسی پوشیده نیست؛ تمایلی که سال گذشته هم در اعطای جایزه بهترین فیلم به «مهتاب» کاملاً مشهود بود. این موضوع در کنار کمبود فیلم نامه‌های اقتباسی قدرتمند، باعث می‌شود فیلم گوادانینو را شانس اصلی این بخش بدانیم.
می‌تواند برنده شود: ویجیل ویلیامز برای «گل گرفته»
فیلمی که به وقایع تاریخی مرتبط با جنگ جهانی می‌پردازد، در جوایز مختلف امسال تقریبا دیده نشده و شاید در این بخش به بیشترین خوشبختی ممکن دست یابد.
بهترین فیلم
 بخش بهترین فیلم امسال یکی از عجیب‌ترین سال‌های خودش را سپری می‌کند و اکثر آثار، شانس مهم‌ترین اسکار سال را دارند. با این حال «شکل آب» همچنان شانس اول جایزه بهترین فیلم است و ورایتی، ددلاین هالیوود، نیویورک تایمز و نیویورکر هم موفقیت این فیلم را پیش‌بینی کرده‌اند. «شکل آب» اثری پرزرق‌وبرق و جذاب برای مخاطب عام هم محسوب می‌شود. این فیلم از نظر پرداختنش به نحوه ارتباط هیولای آبی با انسان و توجهش به ارتباطات انسانی، به دیگر فیلم موفق پارسال یعنی «ورود» شباهت دارد.


ونیتی فیر اما برخلاف اکثر رسانه‌های جهان، پیش‌بینی کرده امسال نیز، مثل سال گذشته که فیلم نماینده قشر رنگین‌پوست هالیوود، یعنی «مهتاب»، جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد، اسکار بهترین فیلم به «برو بیرون» فیلم ارزان و تحسین‌شده جردن پیل خواهد رسید که عشق یک پسر سیاه‌پوست و دختری سفیدپوست را روایت می‌کند.
ایندی‌وایر، دیگر رسانه معتبر و مستقل جهان سینما و نیز گاردین، از پیش‌بینی قطعی برنده بهترین فیلم پرهیز کرده و برای هر یک از نامزدها دلایلی معرفی کرده‌اند. «رشته خیال» درام عاشقانه و تاریخی پل توماس اندرسون که آخرین حضور سینمایی دنیل دی‌لوییس است هم با توجه به ویژگی‌های روان شناسانه‌اش می‌تواند برنده این بخش باشد. «پست» اثر سیاسی اسپیلبرگ که مریل استریپ و تام هنکس در آن بازی می‌کنند، با توجه به موضوع افشاگرانه‌اش که باعث شده به تازگی هم در کاخ سفید به نمایش دربیاید، شانس بهترین فیلم شدن را دارد.
«دانکرک» کریستوفر نولان هم با توجه به آن‌که احتمالاً در بخش‌های فنی و پروداکشن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، می‌تواند به کسب این جایزه امیدوار باشد. همچنین نباید فراموش کنیم که «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» در زمان اعلام برندگان گلدن‌گلوب، پیش‌بینی‌ها را به هم زد و خودش پرافتخارترین فیلم شد. در کنار موضوع فیلم که به نوعی یک واکنش اعتراضی به شرایط حاکم بر جامعه آمریکاست، جذابیت‌های فنی و هنری دراماتیک «سه بیلبورد...» نیز ممکن است شانس اسکار بهترین فیلم را برایش به ارمغان بیاورد.

دریافت
حجم: 835 کیلوبایت
 

به نقل از خراسان