کارگردان سریال «دلیران تنگستان» که چندی قبل در منزل شخصی خود دچار حادثه شده بود، به دلیل شدت سوختگی و همچنین ایست قلبی در بیمارستان درگذشت.محمد ولی زاده، روزنامه نگار و دوست همایون شهنواز، در گفت وگویی با ایسنا این خبر را تایید کرده است. ولی زاده در توضیح این خبر گفت: ...«شرایط جسمی همایون شهنواز پس از عمل جراحی حادتر شد و روز گذشته ایست قلبی داشت که احیا شد. او تا شب گذشته هم شرایط مناسبی نداشت و در نهایت متاسفانه به دلیل شدت سوختگی درگذشت.» این روزنامه نگار درباره زمان برگزاری مراسم خاک سپاری مرحوم همایون شهنواز توضیح داد: «خانواده مرحوم شهنواز در حال فراهم کردن مقدمات برای برگزاری مراسم هستند و اکنون منتظر هستیم تا خانواده ایشان از خارج از کشور به ایران بیایند.»
پس از حادثه آتش سوزی تلاش هایی برای اعزام وی به بیمارستانی در اشتوتگارت آلمان انجام گرفت که در نهایت به دلیل پاره ای مشکلات از جمله نبود امکانات فنی برای اعزام وی، به عمل جراحی در ایران تصمیم گرفته شد. در دوران بستری بودن همایون شهنواز در بیمارستان، جمعی از اهالی سینما و صداوسیما و همچنین معاون وزیر بهداشت به عیادت وی رفتند. همایون شهنواز کارگردان سینما و تلویزیون، سریال های تلویزیونی «دلیران تنگستان» و «روزهای به یادماندنی» و فیلم سینمایی «شاه خاموش» را در کارنامه کاری خود داشت.

 

شهنواز مردی که به تاخت رفت

حبیب احمدزاده فعال فرهنگی و رزمنده دفاع مقدس در یادداشتی کوتاه درباره او و سریال ماندگارش نوشته است: او در زمانی سریال «دلیران تنگستان» را ساخت که بسیاری از ما مردم این کشور و جنوبی ها حتی نام این قهرمان موطن خود را نشنیده بودیم. او بر گردن من یکی بسیار حق اسطوره ای دارد. چه وقتی موسوم به قبل از انقلاب که در جلوی تلویزیون لامپی شاوب لورنس خانه عمویم در آبادان به همراه دیگر بچه ها دراز می کشیدیم و منتظر شروع سریال «دلیران تنگستان» می شدیم و همراه با آنان با انگلیسی های متجاوز در نخلستان های ندیده دلوار، نبرد می کردیم و چه سال ها بعدتر و پس از انقلاب که همراهش شدم در سفری دونفره به مناطق جنگی آبادان و خرمشهر و دریاقلی را که شناخت در لحظه برگشت در هواپیما که کمربندش را می بست گفت که به نظرش دریاقلی و ماجرایش حتی بزرگ تر از رئیسعلی دلواری است که من به شوخی گفتم این حرف را در آبادان زدی تمام، ولی هرگز در بوشهر تکرارش نکن که خونتان پای خودتان است و همین سفر شد مبنای نوشتن فیلمنامه «شب واقعه» توسط ایشان و فیلمی با همین نام و....

در کنگره شهیدان استان بوشهر و در آخرین لحظات، لختی بالا آمد و با اشاره به عکس های شهدا گفت تا قبلش برایم رئیسعلی فقط یک نفر بود ولی الان با دیدن عکس این همه شهید، متوجه شدم که این استان این همه رئیسعلی پرورانده... و هیچ وقت لبخندهای کودکانه و معصوم این مرد هشتاد ساله را حتی روی تخت بیمارستان فراموش نخواهم کرد، هیچ وقت.

دریافت
حجم: 3.38 مگابایت

 

به نقل از خراسان