چرا «مجله لیگ قهرمانان اروپا» مناسب پخش از تلویزیون است؟

 از سال‌های دور به یاد داریم که برنامه ترکیبی جذابی به نام «جنگ فوتبال آسیا» از تلویزیون پخش می‌شد و مخاطب زیادی هم داشت اما پس از مدتی به فراموشی سپرده شد. مدتی‌ است که برنامه جدیدی به نام «مجله لیگ قهرمانان اروپا» توسط عوامل برنامه «نود» دوبله می‌شود و روی سایت این برنامه قرار می‌گیرد. «مجله لیگ قهرمانان اروپا» ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که باعث می‌شود گزینه ایده‌آل و جذابی برای پخش در تلویزیون باشد...

1-مزیت ریتم

تجربه در سال‌های اخیر ثابت کرده که ریتم برنامه‌های ورزشی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای جذب مخاطب است؛ عاملی که کلید استمرار «نود» هم محسوب می‌شود. «مجله لیگ قهرمانان اروپا» برنامه‌ای بسیار خوش‌ریتم است که بازی‌های هر هفته از این رقابت‌ها را در زمانی کمتر از نیم ساعت با حواشی و نکاتشان بررسی می‌کند. متن‌های برنامه به رغم این‌که زیاد سخت و شاعرانه نیستند، ولی با چنان سرعت مناسبی روایت می‌شوند که اگر حواس مخاطب فقط برای چند ثانیه پرت شود، ممکن است یکی دو نکته را از دست بدهد.

2-سوژه ناب

بدون تردید لیگ قهرمانان اروپا مهم‌ترین رقابت باشگاهی فوتبال جهان محسوب می‌شود و بینندگان میلیونی در سرتاسر جهان دارد. از نظر تمرکز بر این مسابقات، «مجله لیگ قهرمانان اروپا» برنامه‌ای ویژه محسوب می‌شود که نه تنها با «فوتبال 120» همپوشانی و شباهت ندارد، بلکه برای طیف بسیار وسیع‌تری از مخاطبان جذابیت دارد؛ چرا که ممکن است بسیاری از مخاطبان ایرانی علاقه‌ای به دنبال کردن بازی‌های کم‌اهمیت‌تر لیگ‌های اروپایی یا مرور نمایش ستارگان پابه‌سن‌گذاشته خارج از قاره سبز نداشته باشند. این دسته از مخاطبان می‌توانند، به جای صرف دو ساعت وقت و تماشای اتفاقات همه لیگ‌ها، در زمانی کوتاه در جریان مهم‌ترین رقابت اروپایی قرار بگیرند.

3-کیفیت فنی

«مجله لیگ قهرمانان اروپا» برنامه‌ای با کیفیت فرمی بی‌نظیر است که توسط یک تیم حرفه‌ای در بالاترین سطح برنامه‌سازی تلویزیونی جهان تولید می‌شود. از کارهای گرافیکی بسیار جذاب و موسیقی خاطره‌انگیز و جاافتاده برنامه هم که بگذریم، نقطه قوت «مجله لیگ قهرمانان اروپا» به تدوین کم‌نظیر آن مربوط می‌شود. این برنامه حس تماشای خلاصه بازی‌ها را به مخاطب نمی‌دهد و از زوایای مختلف دوربین به نمایش رقابت‌ها می‌پردازد. پرداختن به تمام صحنه‌های مسابقات هم در دستور کار سازندگان این مجموعه قرار ندارد بلکه فقط خلاصه تاثیرگذار بازی‌ها را با کیفیت تصاویر بسیار بالا به تصویر می‌کشند.

4-مصاحبه غول‌ها

مدت‌هاست که برنامه‌های ایرانی سعی می‌کنند به بهانه‌های مختلف با یک چهره خارجی در حوزه فوتبال مصاحبه بگیرند. این اتفاق در ایران معمولا به خاطر مشکلات اسپانسر و... هیچ‌وقت به خوبی محقق نشده و دست آخر مصاحبه‌هایی با بازیکنان بازنشسته یا چهره‌های کم‌نام‌ونشان و خبرنگاران خارجی (با کیفیت نازل تصاویر اسکایپی) نصیب مخاطب شده است. «مجله لیگ قهرمانان اروپا» اما از این نظر که هر هفته با یکی دو بازیکن یا مربی بزرگ لیگ قهرمانان مصاحبه‌هایی رودررو، فشرده و با کیفیت تدارک می‌بیند، می‌تواند برای مخاطب ایرانی بسیار جذاب باشد.

5-آمار و حواشی

یکی دیگر از نکات جذاب در انتخاب یک برنامه ورزشی ارائه آمارهای فوتبالی است؛ «مجله لیگ قهرمانان اروپا» به بهترین نحو و با استفاده از اینفوگرافی‌های جذاب، هر هفته به ارائه آمار بازی‌ها می‌پردازد و هفته بعد (در صورت نیاز) آن‌ها را آپدیت می‌کند. از برخی آمارها هم در خلال روایت بازی‌ها استفاده می شود که بیننده را با خود همراه می‌کند.

6-تیم دوبله

تیم دوبله برنامه «نود» و در راس آن‌ها عادل فردوسی‌پور، هر هفته «مجله لیگ قهرمانان اروپا» را آماده پخش می‌کنند که آخرین قسمت این برنامه روی سایت بیش از سه هزار بازدید داشته است. مسلما اگر این برنامه با همین تیم حرفه‌ای دوبله از تلویزیون پخش شود، نه تنها موجب موازی‌کاری نمی‌شود، بلکه می‌تواند مخاطبان بسیار پرتعدادتری را هر هفته به تماشای یک برنامه جهانی پرنشاط و باکیفیت مهمان کند.

دریافت
حجم: 1.37 مگابایت

 به نقل از خراسان